Αντιγράφω κανόνες κονβόι από το φορουμ του Pajeroclub.
Ξερω, σε πολλούς από σας θα θυμίσει ... άλλες καταστάσεις.
Είναι όμως σωστοί κανόνες
Κανονισμός οδήγησης σε κονβόι
1. Το μέλος που διοργανώνει την εκδρομή ηγείται του κονβόι και αποκαλείται πλοηγός, ενώ το τελευταίο όχημα αποκαλείται σκούπα. Τα παραπάνω οχήματα θα πρέπει να προσδιορίζονται πρίν ξεκινήσει η εκδρομή.
2. Ο πλοηγός της εκδρομής συγκαλεί συνάντηση πριν την εκδρομή, ώστε να ενημερώσει τα μέλη που συμμετέχουν και να τους υπενθυμίσει τον κανονισμό του κονβόι.
3. Αν για οποιοδήποτε λόγο χρειαστεί ένα μέλος να μέινει πίσω, ειδοποιεί τα επόμενα οχήματα να προσπεράσουν και ενημερώνει τη σκούπα. Η σκούπα είναι υποχρεωμένη να μείνει με το μέλος και το συνοδεύει μέχρι να επιστρέψει στο κονβόι. Κανένα μέλος δεν μπορεί να αποχωρήσει απ' το κονβόι χωρίς να ενημερώσει τον αρχηγό της εκδρομής.
4. Όλοι οι οδηγοί είναι υπεύθυνοι για τους συνεπιβάτες τους.
5. Όλοι οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να ξέρουν ποιό όχημα βρίσκεται πίσω τους και να έχουν οπτική επαφή (καθρέπτες). Αν σε οποιαδήποτε φάση της εκδρομής το χάσουν θα πρέπει να σταματήσουν και να περιμένουν μέχρι να τους προφτάσει.
6. Όταν ένα όχημα φτάνει σε μια διαστάυρωση είναι υποχρεωμένο να περιμένει μέχρι να γίνει γνωστό στο επόμενο όχημα για την πορεία της διαδρομής. Το επόμενο όχημα οφείλει να δείξει ότι κατάλαβε ενδεχόμενη αλλαγή πορείας και να κάνει ανάλογο σινιάλο με τα φλάς.
7. Κρατήστε αποστάσεις ασφαλείας ανάμεσα στα οχήματα σε οδήγηση στο χώμα και ειδικότερα όταν τα φρένα είναι βρεγμένα . Εφόσον το κονβόι σταματήσει μέσα στην διαδρομή για οποιονδήποτε λόγο πλήν διαλλείματος ,τα οχήματα θα πρέπει να διατηρούν τις μεταξύ τους αποστάσεις για τυχών μανούβρες.
8. Σε δύσκολα εδάφη αφήστε το προπορευόμενο όχημα να ολοκληρώσει την διαδρομή του πρίν ακολουθήσετε. Αυτό ισχύει για απότομες ανωφέριες, κατωφέριες, πέρασμα εμποδίων. Κάθε οδηγός που ολοκληρώνει ένα επιχείρημα θα πρέπει να ειδοποιεί μέσω ασύρματης επικοινωνίας τον οδηγό του επόμενου οχήματος.
9. Κανένα όχημα δεν επιτρέπεται να προσπερνά τον πλοηγό εκτός περίπτωσης ανάγκης ή απο πρίν συνεννόησης.
10. Όταν ένας οδηγός χρειαστεί βοήθεια ανάβει τα αλάρμ και ειδοποιεί μέσω επικοινωνίας. Όταν απαιτείται ρυμούλκηση, ο πλοηγός ορίζει ποιός θα την αναλάβει και είναι υπεύθυνος για το πέρας αυτής.
11. Αφήνουμε το κάναλι επικοινωνίας ανοιχτό για να λαμβάνουμε τις πληροφορίες που λέει ο πλοηγός και σε περίπτωση εκπομπής, αυτή δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 10 δευτερόλεπτα.
12. Όλα τα οχήματα θα πρέπει να έχουν τις δέστρες τους (μπρος και πίσω) σε καλή κατάσταση και να είναι εφοδιασμένα με τον απαραίτητο ελάχιστο εξοπλισμό, ο οποίος έχει αποτελέιται απο ιμάντες ρυμούλκησης, κλειδιά, φτυάρι, πυροσβεστήρα και κουτί πρώτων βοηθειών.
13. Tηρείτε πάντα τον Κ.Ο.Κ. Στις εκδρομές απαγορεύεται ρητώς η χρήση αλκοόλ κατά την οδήγηση ή πριν από αυτή, σε ποσότητες που θα έθεταν σε κίνδυνο την ακεραιότητα των συμμετεχόντων.
14. Σε περίπτωση που κάποιος οδηγός δεν σεβαστεί τους παραπάνω κανόνες θα πρέπει να αποχωρήσει απ' το κονβόι και κατ' επέκταση απο ολόκληρη τη δραστηριότητα.